Followers

Wednesday, September 26, 2012

No Body is Perfect!!!

Assalamualaikom and selamat malam!! ahah! korang pun jadik burung hantu macam aku kah? hahaha...
Okey fine... org sibuk buat final project... aku sibuk update blog! mmg mintak penampo! haha...

it's just a short update.... :)

semalam aku mimpi about something.... and.... my mom was crying in my dream.... aku tak sure knp.... tapi yg sure mak aku nangis.... and.... aku tak suka tgk mak aku sedih... mak aku nangis... bila mak aku mengalirkan air mata automatik aku nangis sekali.... bila aku sedar.... aku nangis! aku dapat rasa mak aku nangis sebab dosa2 aku.... dosa2 aku langgar perintah Allah.... Yes! mmg dosa aku aku tanggung! tapi aku lupa.... mak ayah aku pun akan dipersoalkan kat akhirat nnt knp tak didik aku ke jalan yg benar....

Tu semua bukan salah mak ayah aku... diorang dah cuba didik aku dengan baik,,,, Sekarang ni tu semua salah aku sebab degil.... aku rasa tak patut mak aku tanggung dosa aku dan disalahkan bila aku tak ikut jalan yg diredhai Allah.... Aku sayang mak ayah aku.... Aku tak mau depa tersesksa sebab salah aku.... :(

Aku lupa.... sekali aku langkah keluar rumah tanpa tutup aurat.... parents aku pun dapat dosa.... Ampunkan Atie... Atie lupa.... Atie lalai.... :( Atie cuba berubah... doakan....

Jangan salah paham.... aku bukan nak riak nak tunjuk aku dah berubah what so over... No!!! aku just terfikir nak kongsi mimpi aku dgn korang.... korang nak ke mak ayah korang terseksa di alam sana nanti hanya sebab salah diri kita sebagai anak yg tak ikut perintah Allah sedangkan diorang dah cukup didik kita... Ni ka balasan kita kat parents kita bila diorang didik kita dgn penuh kasih sayang??

Aku tak cakap aku akan berubah 100% tapi aku akan cuba.... cuba ringankan beban mak ayah aku.... cuba menjadi wanita yg disayangi Nabi Muhammad SAW....

Aku selalu muhasabah diri malam2.... korang cuba la.... moga2 pintu hati kita semua terbuka untuk berubah ke arah kebaikan.... kita ni hanya manusia biasa... walaupun tak banyak sikit pun mesti ada kesalahan yg kita buat... dosa2 kita.... no body is perfect in this world... termasuk aku.... apa yg aku luahkan dekat blog semenjak dua menjak ni hanya luahan hati dan perkongsian apa yg aku rasa.... tak dak niat pun nak menunjuk.... Aku ni bnyak sgt dosa2... aku rasa tak terhitung pun.... itu dosa yg aku sedar... yg aku tak sedar?

Korang jangan la anggap diri korang perfect sampai boleh nak judge org suka2 hati korang.... ngumpat orang suka2 hati korang... aku pun selalu mengumpat org tu.. malah aku kadang2 suka tuduh org tu hipokrit... aku lupa... tu semua niat dia... hnya Allah yg tau niat sebenarnya... Kita sepatutnya berdoa supaya niat dia buat sesuatu kebaikan tu ikhlas.... bukannya mempertikaikan....

last one... aku salah seorang hambaNya yg tak sempurna... jadi jangan sesekali mengharapkan kesempurnaan dari saya.... Saya berharap bila sampai masanya nnt... akan hadir seseorang dalam hidup saya yang sudi terima semua kekurangan saya dah sanggup melengkapi kekurangan diri saya seadanya.... :)

No comments:

Post a Comment