Followers

Saturday, February 19, 2011

MerenTaS DeSa...

Perghhh.... penat gila aku hari nie.. rasa cam nak tercabut jerk kaki aku nie....
Hari nie sekolah aku wat merentas desa.. sakit ar jugak kaki aku lari nak bagi habez larian arn.. tergeliat ar jugak buku lali aku... Naseb x teruk... itulah kak aku suh aku ikowt dia g jogging dulu2 aku x nak ikowt sangat.. Sekarang rasakan, lari baru berapa kilometer dah tergeliat sana sini... huhu...
Tapi aku ttp bangga dengan diri aku kerana dapat menhabiskan larian walaupon bukan top 15 ar arn... hehehe.. Engat senang ker aku nak lari.. masa taon bila ntah pnya penat ar kowt merentas desa hampir2 nak pitam gaks ar, nasib bek time uh sempat sandaq art dinding... Azma tadi dapat ar top 10, sampai2 kat garisan penamat, pitam troz... Yang ayueni plak dia x pitam ar tapi aku rasa dia uh hampir2 ar nak pitam.. masok2 kawasan sekolah tadi aku tgk muka dia mmg pucat gila dah.. takot ar jugak arn pegsan satg jenuh... tahun nie dah last year masok merentas desa taon depan dah x layak dah nak masok.... huk3... cedey ar plak... Hari nie mmg redah habez ar jalan kampung yang aku x penah masuk semua masuk.. naseb x sesat hak3.... aku nie nama jer duduk kampung tapi jalan kampung pon aku x tau.. huhu.. Cian kat aku.. Sbb uh la kak aku selalu cakap aku anti sosial pas2 dia cakap t tyme aku kawen silap2 x dak org mai... huh! ada ka patut?? jahat pnya mulut.. geram aku!


Baru2 nie gtau la dekat abg aku yang sulung uh aku nak amek lesaen keta.. Adoyai, pedih lubang telinga aku dengar dia dok perli aku.. geram owhh... ska sgt pandang aku x dak mata! engat aku nie kecut sgt ker?? malu jer cket.. miahaha... dia cakap kat aku "x dak masalah ang nak amek lesen g senang keja t x yah la aku ssh2 antaq ang p mana2 arn... tapi sebelom ang nk terror uh aku x tau lew baper kali keta uh nak masok bengkel"... poyo btoi abg aku sowang nie... pas2 sempat g cakap kat mak kitaorg... "x tau la apa nak jadi kat budak sorang nie..". Cara2 dia cakap uh macam aku ada wat kesalahan yang terok jerk... padahal just minx kebenaran nak amek lesen jerr.. pas2 dia cakap g macam dgn aku berani sgt nak nek keta, nek basikal pon penakot... Bila masa ntah aku takot nak nek basikal aku pon x tau... suka suki dia jerp tuduh aku... aku engat nak gtau jer kat dia, takat moto pon aku penah bwk, nie kan pulak basikal?? heh.. x dak hal takat kayuh basikal uh... hehehe.. belagak jap! huk3... tapi memandangkan tyme uh ayh aku pon ada aku batalkan ar niat suci murni aku nak gtau abg aku yang aku penah bawak moto... Bapak aku x suka oarang pompuan bawak moto.. x baper nak ayu owt, tapi pada pndagan aku pompuan bwk moto nie cam rancak arn.. best jewp aku nengok.. hek3... kalu ler ayah aku dgr arn tyme uh yang aku penah bawak moto, aku x tau ler baper lama pulak nak dgr ayh aku pot pet pot pet.... dah ar ada tyme bila ntah aku x g sekolah dgr ceramah, pengetua bgoz pnya marah kami sampai 3 jam... tobat x wat dah! sakit kaki aku owh tyme uh.. finally abg aku kasi ar jugak aku amek lesen keta setelah aku wat muka sekupang! n muka majok! hak3... ngada toi aku.. Tapi bukan nak amek skang ler.. nak amek pas SPM.. Aku nak fokus utk SPM dulu wat masa skang.. Aku takot kalu amek skang x boleh nak bahagikan masa antara study utk lesen dan study utk SPM.... Tetiba teringat plak tyme mula2 aku naik basikal dulu... banyak gaks ar kesan parut dari jatuh basikal kat kaki n tgn aku nie hahaha... Turun dwet hantaran kawen aku... Naseb muka jerp x dak parut g... alhamdulillah... mintak dielakkan ler parut kat muka... hehe... okeyh ler sampai sini dulu, nak p study plak... assalamualaikom... :)

No comments:

Post a Comment