Followers

Friday, March 2, 2012

Musim drama/filem adaptasi nOvel pulak...

Hermmm... nampak gayanya sekarang semua pengarah and produser filem tengah berebut-rebut nak ambik nOvel jadi drama/filem... Yang dah tayang Nora Elena, Gemersik Kalbu, Ombak Rindu, lagenda Budak Setan, Stanza Cinta, Bicara Hati and macam2 lagi la.. yang aku ingat 6 ni ja... Then lepas ni ada Kasih Antara Kita (Cinta Buat Emelda), Adam dan Hawa then sekarang Sehangat Asmara pulak dah... Kasih antara kita tu mesti ampa tau kan? kalau tak tau boleh rujuk entri sini Cinta Buat Emelda.... Adam dan Hawa aku tak pernah buat entri sebab malas... haha... Adam dan Hawa seperti biasa... AarOn Aziz sebagai Adam Mukhlis... Erkk.. Okey fine aku tau ramai yang teruja bila tau aarOn aziz jadi abg pilOt.. tapi aku ntah apa masalah, tak rasa apa-apa pOn masa diOrang gtau aarOn jadi Adam... Aku macam "Oh.. Okey.." Tak pasti kenapa pada masa tu aku macam tak dak perasaan.. Jiwa kering siOt... Bukannya aku tak minat Aaron tu... minat ja... Hish tak paham betOi dgn perasaan sendiri... Okey, Ain Hawani akan dilakOnkan Oleh Nadiya Nissa... Sapa Nadiya Nissa nih? Ala yang menang award pelakOn pembantu terbaik untuk filem cun tuh... Tak tau jugak? japg aku tempek muka dia... Sabar2... Ramai yang tak berpuas hati sebenarnya bila Nadiya Nissa ni jadi Ain hawani.. diOrang lagi prefer Rita Rudaini.. Aku pon sebenarnya lagi prefer Rita Rudaini.. Tapi tak salah kOt bagi peluang dekat Nadiya ni untuk buktikan bakat dia dalam lakonan.. mana tau dia boleh bawak dengan baik sekali... harap2 macam tu la.. erm... Drama ni diOrang baru shOoting.. SO ntah la bila masanya nak main kat astrOnyer.... Adam dan Hawa untuk astrO ya... sapa tak dak astrO p la rumah sapa2 tengOk.. Yang pasti.. aku mesti tak bOleh fOllOw nanti... Entah masa tu aku dah masuk u mana dah.. huhu... (dOakan aku berjaya masOk u Okey? sayang kOrang semua...) And... part yang aku tak berapa berkenan drama Adam dan hawa ni adalah... 80 episOd! ya llah aku ni dah la jenis malas ya ampun nak ikut cerita panjang2 ni... sabar ja la... Nak buat macam cerita indOn kOt.. Redha ja la.. Aku drama2 indOn pOn aku tak tengOk sebab berjela2 panjangnya... meleret2.. nyampah aku... banyak g kerja aku boleh buat daripada nak melayan cerita panjang-panjang macam tu... Tapi kalau memang drama ni best macam nOvel dia... insya'allah aku fOllOw.. kalau bOsan harap maaf... aaron tak aaron... aku tinggal ja nanti.. paling kurang aku tgk episod last ja nanti.. hehe...

SO here it is...............


Abang pilOt kOrang... Adam Mukhlis.... :)


Ni la nadiya Nissa... :) Ain Hawani kepada abg pilOt di atas... haha.. dalam drama ja eh..


COver nOvel Adam dan Hawa hasil nurkilan Aisya SOfea... terbitan Alaf 21.. Cerita dia memang best.. Rugi kalau kOrang tak baca lagi... Korang bOleh beli dekat kedai-kedai buku eh kalau kOrang tak pernah baca lagi... Nak ambik feel sebelOm tengOk drama dia dulu ker kan? hehe...

Tadi! Aku dapat tau pulak, nOvel sehangat Asmara pOn nak buat nOvel jugak.. Aku macam.. "ehh, apehal semua nOvel nak buat drama ni?" Dulu sibOk nak buat cerita hantu... pastu sekarang sibOk nak adaptasi nOvel pulak dah... Haishh.. macam2 sunggOh.. but serius, orang lain mayb suka bila Novel diorang buat cerita... tapi bukan aku... Aku lebh suka bayang sendiri.. Lebih feel... tapi aku tengOk la jugak kadang2 tu drama adaptasi filem kalau menepati citarasa aku... Tapi kan? Lepas aku ingat2 balik cerita Sehangat Asmara ni aku jadi macam.. "Oh my Allah........" kau rasa kenapa?? haha.. Aku teringat dulu masa mula2 aku baca nOvel ni, ada satu part tu yang memang sepatutnya budak2 macam aku (masa tu la) tak patut baca... haha... Nak gelak... Tapi kOmpem la dalam drama tak dak.. nak mampOs apa.. huhu...

Ni hah cOver nOvel Sehangat asmara... juga karya Aisya sOfea...


Ni cOver lama... Masa aku baca nOvel ni dulu cOver ni la... :)


Ni cOver baru... :)

Aku malas nak taip panjang2... mOod kurang... dipendekkan cerita... Zainal Arief akan dipegang oleh Adi Putra and.... kamilia najwa akan dipegang Oleh Rita Rudaini.. :) Mesti ramai suka ni herO and herOin dia... hahaha... Yang ni akan ditayangkan kat TV3... pada firasat aku mesti slOt Akasia ni.. Salah tak tau.. hehe.. 

nah!! Kamilia najwa dengan Zainal Arief korang.... =)




Ni yang aku tau pelakOn2 dia... ada lagi nOvel yang tengah plan nak buat drama jugak.. tapi pelakOn dia aku tak dapat kesan.. Tak shOtting lagi kOt... 

Ni antara nOvel2 lain yang turut nak buat drama....


See?? Banyak gila kan?? Sebab tu aku cakap sekarang tengah musim drama adaptasi nOvel.. Semua nOvel yang diOrang nak adaptasi semua aku dah baca... Kecuali nOvel anis ayuni... aku memang tak pernah baca nOvel dia... satu pOn tak pernah... And aku pOn tak tau kenapa... huhu... Okey la.. Sampai sini dulu... Jumpa next entry.. AdiOs... =)






No comments:

Post a Comment